Het leek erop dat de strijd voor de overwinning tussen Waalse teams zou gaan. Toen de inschrijving van Fredericq Delplace binnenkwam bij de organisatie, leek er een andere kaper op de kust te liggen. De proef was qua te halen snelheden zeker in het voordeel van de Porsche 997GT 3. De regen herschiep echter deze rallysprint in een ware schaatsbaan. Bij de historics zagen we nog een Vlaams team, namelijk deze van Michiel Seys in de Opel Kadett GTE. Beide teams wisten bij de start nog niet wat hun zou gaan overkomen.
Meteen opschudding tijdens de éérste proef want Christophe Lux donderde met zijn Porsche 997 GT3 van de baan en kon meteen gaan douchen. Ook Stephane Souvereyns kon al meteen gaan inpakken toen een cardan brak op de Mitsubishi Lancer evo 9. Gezien de staat van het parcours leek Philippe Hellings, met zijn integraal aangedreven Subaru Impreza, over de beste papieren te beschikken. Hij werd voorafgegaan door Geoffrey Leyon die in zijn Ford Escort Mk1 7” sneller bleek of Hellings, maar op zijn beurt 12” trager bleek dan Delplace die duidelijk over de juiste set-up en banden beschikte.
Delplace bleef gedurende de 3 resterende proeven op zijn elan verder gaan en nam stelselmatig verder afstand van zijn achtervolgers. Leyon behield de 2de plaats.Yves Deffet zette in een Citroën DS3R3 naarmate de wedstrijd vorderde steeds scherpere tijden op de tabellen en stormde naar de 3de plaats. Ook Sebastien Krahe in een Citroën Saxo deed een goede zaak met een schitterende 4de plaats algemeen. Bij de Divisie 1-2-3 wagens knalden de champagne kurken bij Antoine Jacques Lallement die in zijn Renault Clio 8” sneller was dan Yannick Verdin in een Peugeot 306.